Belépés
kalmanpiroska.blog.xfree.hu
Minden kegyelem. Kovács Kálmán
1968.04.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Radikális szeretet
  2024-03-18 07:35:51, hétfő
 
  Radikális szeretet

Textus: Lk 6,27-35

Az előttünk álló igeszakasz a keresztyén magatartás legmagasabb csúcsa. Jézus olyan magasra teszi a szeretet mércéjét, amilyen magasra csak lehet. Azt mondja, hogy a mások iránti szeretetünknek meg kell egyeznie a Magasságos Isten szeretetével, aki jóságos a hálátlan és gonosz emberekkel szemben (6:35). Nemcsak azt parancsolja nekünk, hogy szeressük a családot és a barátokat. Jézus radikálisan megköveteli tőlünk, hogy még az ellenségeinket is szeressük, akik agresszívan gyűlölnek, átkoznak minket, és elveszik azt, ami jogosan a miénk. Jézus mércéje itt olyan magas, hogy sokan közülünk talán úgy reagálnak, mintha a Himalaya hegy megmászására tett ajánlatra válaszolnának: "Szó sem lehet róla!" Meg sem akarjuk próbálni, mert teljesen lehetetlennek tűnik.
De ha Jézus tanítványai vagyunk, akkor nincs lehetőségünk így reagálni. Ez a radikális szeretet nem csak a rendkívül elkötelezettek számára támasztott különleges követelmény. Ez egyértelműen Isten mércéje minden gyermeke számára. Ha Jézus a mi Megváltónk és Urunk, akkor küzdenünk kell azért, hogy megértsük és alkalmazzuk az Ő tanítását itt ebben az életben. Bár lehet, hogy ebben az életben nem érjük el a csúcsot, de halálunkig törekednünk kell ennek elérésére. Az Ő országának elsődleges erkölcsét meghatározva Jézus megmutatja nekünk, hogy ...
Isten radikális szeretete megköveteli, hogy kedvesen bánjunk azokkal, akik rosszul bánnak velünk.
Isten radikális szeretete minden emberre kiterjed, még azokra is, akik hálátlanok és gonoszak. Mint az Ő gyermekei, szeretetünknek tükröznie kell az Ő szeretetét. Míg Mátéban Jézus ezt a radikális szeretetet a farizeusi félreértelmezések hátterében mutatja be, addig Lukács, aki elsősorban a pogányoknak ír, nyers formában tárja elénk. Megmutatja nekünk, hogy minden embert szeretnünk kell, nem csak azokat, akik kedvesek hozzánk. Továbbá, hogy nem elég passzívan elviselni a rosszat. Aktívan jócselekedeteket kell tennünk azokkal szemben, akik rosszul bántak velünk. A szeretetünknek önmegtagadónak kell lennie, nem pedig öncélúnak. Félre kell tennünk azt, amit személyes jogainknak gondolunk, ha követni akarjuk Urunkat e radikális szeretet gyakorlásában. Ha itt valaki úgy gondolja, hogy "én igenis szeretek másokat, ahogy Jézus itt parancsolja", akkor szeretném, ha beszélgetne a családjával, hogy kiderüljön, egyetértenek-e vele! Talán egyszer vagy kétszer valaki itt már feljutott a szeretet Himalaya hegyének legmagasabb csúcsára egy rövid látogatásra. De egyikünk sem él ott fent következetesen. Mindnyájunknak van még hová fejlődnünk!
Mielőtt megmászol egy hegyet, tisztában kell lenned azzal, hogy hol van a csúcs, nehogy rossz hegyet mássz meg. Sokan félreértették Jézus szavait, és így rossz csúcs felé vették az irányt. Néhányan például úgy értelmezték, hogy Jézus a pacifizmust (mindenféle háború, fegyverkezés, katonai kiképzés elutasítása)tanítja, mind személyes, mind kormányzati szinten. Mások arra használták Jézus szavait, hogy a válogatás nélküli adakozás mellett érveljenek, bárkinek, aki kér. Olvastam egy egyetemi hallgatóról, aki mindenét odaadta, hogy segítsen számos alkoholistának, akik pénzt kértek tőle. Élelem nélkül maradt és csődbe ment, mert azt hitte, hogy ezzel Jézus tanításának engedelmeskedik.
Tehát az értelmezés és alkalmazás szilárd elveit kell követnünk, amikor ezekhez a nehéz parancsokhoz érkezünk. Egyrészt nem akarjuk megmagyarázni radikális jellegüket, másrészt viszont nem akarjuk őket olyan szigorúan szó szerint venni, hogy más szentírási szakaszokkal kerüljünk konfliktusba. Úgy tűnik, hogy Jézus hiperbolát (Egy olyan szókép, mely a hangsúly vagy a hatás kedvéért tudatosan és egyértelműen eltúloz valamit) használva fogalmazza meg ezeket a parancsolatokat, hogy megdöbbentsen bennünket az Ő szeretetmércéjének radikális jellegével, szemben a világ mércéjével, amelyet a legtöbben közülünk igaznak feltételeznek. Négy útmutatást ajánlok itt Jézus szavainak helyes megértéséhez:
a.)Nézd meg a Szentírás egészét. Abból kell kiindulnunk, hogy Jézus nem azért jött, hogy eltörölje a törvényt vagy a prófétákat, hanem hogy betöltse azokat (Mt 5:17). A Szentlélek ihletése alatt író Pál sem mondott ellent Jézusnak. Így amikor a Példabeszédek kigúnyolja a lusta embert, aki nem akar dolgozni, vagy a bolondot, aki rosszul költi el a pénzét, és amikor Pál előírja, hogy annak, aki nem akar dolgozni, nem szabad ételt adni, akkor ők itt nem mondanak ellent Jézus tanításának.
b.)Nézd meg ennek a szakasznak a szövegkörnyezetét. Amint azt a legutóbbi istentiszteleten láttuk, Jézus feketén-fehéren meghúzza a határt az Ő útja és az adott kultúrában általánosan elfogadott út között. Hogy hallgatóit kizökkentse önelégültségükből, és megmutassa nekik, hogy nem tudnak úgy szeretni, ahogyan azt Isten követeli, Jézus bátran meghúzza ezt a vonalat. De nem megy bele az alkalmazás részleteibe és finomabb árnyalataiba, amelyeket más szentírásbeli részek nyújtanak.
c.)Nézd meg Jézus életét, hogy értelmezd szavait. Jézus azt élte, amit tanított. Ha megnézzük, hogyan élt, akkor megfelelően megérthetjük és alkalmazhatjuk, amit tanított. Ha Jézus a passzív nem-ellenállást tanította minden gonosz emberrel szemben, akkor hogyan magyarázod, hogy ostort készített kötelekből, és kiűzte az árusokat a templomból? Amikor Jézust a tárgyalása során arcon ütötték, nem vágott vissza, de a másik arcát nem nyújtotta oda. Inkább szembeszállt az őt ért bántalmazás jogtalanságával, kijelentve: "Ha rosszul beszéltem, tegyél tanúságot a rosszról; ha pedig helyesen, miért ütsz engem?" (János 18:23). Bár Jézus nagylelkű volt és nem kapzsi, mégsem járt meztelenül, mivel nem adta oda a köntösét és a ruháját másnak.
d.)Nézz a szívedbe, és alkalmazd Jézus tanításának lelkiségét magadra, ne másokra. Jézus nyilvánvalóan szembeszáll az önzés, a kapzsiság és a jogainkért való kiállás bűnös indítékaival. Mindannyian hajlamosak vagyunk másokat hibáztatni és magunkat felmenteni. Jézus azonban itt a szívünket célozza meg, és arra szólít fel, hogy alkalmazzuk magunkra a szavait. Amikor azt mondja: "De nektek mondom, akik hallgattok engem" (6:27), ezt szembeállítja azokkal, akiket azért sújt a jaj, mert nem hallgatják Jézust, hogy engedelmeskedjenek Neki. Azok, akik valóban hallgatják, amit Jézus mond, nem fognak másokra mutogatni, hanem magukra mutogatnak, és foglalkoznak a rossz indítékaikkal. Összefoglalva, nem szabad Jézus parancsait szigorúan szó szerint vennünk, ami ellentmond a Szentírás többi részének, de nem is szabad kitérnünk az élük elől. Mindnyájunkat elítélnek az ő szavai, és mindnyájunknak növekednünk kell ebben a radikális szeretetben. Jézus tanítása négy pontba foglalható össze:
1.A radikális szeretet megköveteli, hogy a sérelmekre pozitív szolgálattal válaszoljunk a vétkes felé, ne pedig megtorlással (6:27-30).
Jézus feltételezi, hogy követőinek lesznek ellenségei. Éppen az imént mondta ki, hogy tanítványai áldottak, amikor az emberek gyűlölik, kiközösítik, sértegetik őket, és nevüket mint gonoszt elvetik Őérte (6:22). Nem szabad, hogy ellenszenves vagy érzéketlen viselkedésünk miatt legyenek ellenségeink. De ha igazságosan élünk, és szilárdan kitartunk Isten igazsága mellett, akkor lesznek ellenségeink ebben a gonosz világban. Az életünk el fogja ítélni a bűnösöket, akik megpróbálnak majd minket lejáratni, hogy saját bűneiket igazolni tudják. De minden rossz bánásmódra úgy kell válaszolnunk, hogy aktívan szeretjük azokat, akik rosszat tesznek nekünk, és soha nem megtorlással.
Jézus egy általános kijelentéssel kezdi: "Szeressétek ellenségeiteket". A szó az "agapé", a szeretet, amely a szeretett személy legfőbb javát szolgálja. Az ilyen szeretet elsősorban nem egy érzés, hanem egy magatartásból fakadó cselekvés. Ezért meg lehet parancsolni. A szeretettel teli magatartás úgy gondol a másik emberre, mint bűnös társra, akinek szüksége van arra, hogy megismerje a Jézusban lévő bűnbocsánatot. Valaha mi is olyanok voltunk, mint ez a bűnös most - önzőek, a bűn által elvakítottak és Istentől elidegenültek. De hála Istennek, ő kegyelmet tanúsított irántunk. Ez a hozzáállás felszabadít minket arra, hogy úgy cselekedjünk, hogy Isten szeretetét és kegyelmét mutassuk meg a vétkesnek. Ezért Jézus hozzáteszi: "Tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek titeket". Nem elég csak tartózkodni a bosszúállástól. Nem elég elhatárolódni attól, aki bántott téged. Jézus azt mondja, hogy aktívan jót kell tennünk a gonosztevővel!
Azt kérdezed: "Hogyan tegyem ezt?". Jézus ad néhány konkrét példát. " Áldjad azokat, akik átkoznak téged". Ha valaki verbálisan támad téged, válaszolj kedves szavakkal. Ha csúfol vagy szidalmaz, ne válaszolj rá azzal, hogy leszidod, még akkor sem, ha kerülöd a káromkodó szavak használatát. Válaszolj kedvesen. Mondhatod azt, hogy "Sajnálom, ha valamivel megbántottalak. Nem akarom, hogy harag legyen köztünk. Megbeszélhetnénk ezt?"
Jézus további útmutatást ad nekünk: "Imádkozzatok azokért, akik rosszul bánnak veletek." Nem a kárhoztató zsoltárok imádkozására gondol! Úgy érti, hogy őszintén imádkozzunk a jólétükért, ami valószínűleg magában foglalja a Krisztushoz való megtérésüket is. Biztosak lehettek abban, hogy ha az illető nem tér meg, Isten a maga idejében meghozza igazságos ítéletét. De ahelyett, hogy sajnálnád magad, mert rosszul bántak veled, inkább érezz együttérzést ezzel a bűnössel, aki a pokol felé tart és odajut, ha Isten nem avatkozik közbe. Imádkozz, hogy Isten legyen irgalmas és mentse meg az illetőt az Ő dicsőségére.
Ezután Jézus elmondja a jól ismert "fordítsd oda a másik orcádat" tanítását. Ezt gyakran tévesen úgy értelmezik, hogy a kereszténynek soha nem szabad védekeznie az agresszióval szemben. Arra is használták, hogy a hívők ne csatlakozzanak a hadsereghez vagy a rendőrséghez. Jézus azonban nem a hatósági erőszakról beszélt. A Szentírás jogot ad a hatóságoknak arra, hogy fegyvert viseljenek a gonosztevőkkel szemben (Róma 13:1-4). Amikor a katonák megkérdezték Keresztelő Jánost, hogy miféle megtéréshez méltó gyümölcsöt teremjenek, akkor nem azt mondta nekik, hogy lépjenek ki a hadseregből, hanem azt, hogy ne alkalmazzanak jogtalanul erőszakot (3:14). Jézus tanítása tehát nem alkalmazható ezen a téren.
Jézus arra sem gondol, hogy soha ne szálljunk szembe azokkal, akik bűnben élnek. Ő kiűzte az árusokat a templomból. Határozottan szembesítette a farizeusokat képmutatásukkal (Máté 23). Megdorgálta tanítványait, amikor tévedtek ("Menj hátra, Sátán"; Mt 16:23). A bibliai szeretet nem jelenti azt, hogy lábtörlőnek kell lenni. A másik orcát is odafordítani nem azt jelenti, hogy egy istenfélő feleségnek csendben el kell tűrnie a gonosz férj fizikai bántalmazását. Megfelelő hozzáállással szembesítheti és szembesítenie kell a férjét a bűnével, és ha az továbbra is bántalmazza, akkor hívnia kell a hatóságokat, amelyeket Isten a védelmére rendelt. Ha valaki fenyegeti az életedet, vagy ténylegesen meg akar ölni, akkor meg kell védened magad, és hívnod kell a rendőrséget. Ugyanez igaz akkor is, ha tanúi vagyunk annak, hogy valaki mást megtámadnak.
Mit jelent tehát a másik orcát is odafordítani? Jézus szembesít önző lelkületünkkel, akik a jogainkhoz ragaszkodunk, és azt követeljük, hogy a másik fizessen meg a sérelmekért. Máté beszámolójában Jézus azt mondja, hogy aki a jobb orcát üti meg. Ahhoz, hogy a jobb orcát megüssék, egy jobbkezes embernek egy fonák pofont kellett adnia, ami sértésnek számított. Ha Lukács arra utal is, hogy valaki arcon ütött, az elv ugyanaz: nem kell visszavágni és megvédeni a becsületedet. Ismétlem, ez nem arra vonatkozik, aki megpróbál megölni téged. De ha valaki elveszti a türelmét, és egyszer megüt, Jézus azt mondja: "Ne viszonozd". Ne legyen olyan lelkületed, amely hamar bebizonyítja: "Senki nem fog velem szórakozni és nem ússza meg büntetlenül!". Ez a lelkület az önzésből és a büszkeségből fakad. Olyan radikális szeretetre kaptunk parancsot, amely nem vág vissza.
Amikor Jézus azt parancsolja, hogy nyújtsuk oda a másik orcánkat, akkor Ő ezt nem szó szerint érti. Ha ezt tennénk, azzal csak további rosszra ingerelhetnénk a másik embert. Azt jelenti, hogy ne hagyd, hogy az illető személy veled szembeni sértése vagy rossz bánásmódja megakadályozzon abban, hogy tovább szolgálj neki. Olvastam egy ír bokszolóról, aki megtért és prédikátor lett. Egy nap, amikor a sátrát állította fel az összejövetelekre, néhány helyi keményfiú odament hozzá, és heccelni kezdték. Egyikük megütötte a prédikátort, és arcon ütötte, ami miatt a földre került. Felállt, és a másik arcára mutatott. A fickó ott is megütötte, és ismét leütötte. Ahogy felállt, a prédikátor levette a kabátját, feltűrte az ingujját, ökölbe szorította az öklét, és azt mondta: "Az Úr nem adott nekem további utasításokat". Hoppá! Nem értette meg Jézus szavainak lényegét! Nem szabad bosszút állnunk a bosszúállás vagy a jogainkért való kiállás jegyében. Félretéve minden önzést és büszkeséget, arra kell törekednünk, hogy szolgáljuk a bántalmazó személyt.
Jézus következő példáját (6:29b) ugyanígy kell értelmeznünk. Ha valaki elveszi a felsőruhádat, akkor ne tartsd vissza az alsóruhádat. Ez volt az a két ruhadarab, amit az emberek abban az időben viseltek. Jézus nem szó szerint értette, hogy add oda neki az alsóruhádat, hogy meztelenül menj el! Jézus a kapzsiságunkra és önzésünkre mér csapást. Helytelenül többre értékeljük a dolgainkat, mint az embereket. Annyira hajlamosak vagyunk megsértődni az ellenünk elkövetett apró sérelmeken. Mint egy arculcsapás, vagy a kabátod elvétele jelentéktelen sértésnek számít. Ez nem vonatkozik arra, ha valaki lenyúlja a megtakarított pénzedet vagy a családi házadat. Nem jelenti azt, hogy nyitva hagyod az ajtódat vagy a tulajdonodat őrizetlenül. Ez csak bátorítja a tolvajokat, és nem jó gazdálkodás. De azt jelenti, hogy ne ragaszkodjunk annyira a tulajdonunkhoz, hogy dühös, gyűlölködő emberekké váljunk, ha valaki elvesz tőlünk valamit. Engedjük el, és adjunk hálát Istennek, hogy az élet sokkal több, mint a vagyon.
Ugyanígy kell értelmeznünk Jézus utolsó parancsát is (6:30). Ő nem arra gondol, hogy válogatás nélkül pénzt vagy javakat adjunk mindenkinek, aki jön és kér. Azt sem jelenti, hogy helytelen, ha az embereket felelősségre vonjuk azokért a dolgokért, amelyeket kölcsönvettek tőlünk. A bibliai szeretet a másik ember legfőbb javát keresi, de azzal nem az ő legfőbb javát keressük, ha támogatjuk a felelőtlen viselkedését. Ahogy Leon Morris mondja: "Ha a keresztények ezt az egyet abszolút szó szerint vennék, akkor hamarosan a szentéletű, semmit sem birtokló koldusok egy osztálya, és a jólétben élő semmittevők és tolvajok egy másik osztálya alakulna ki" (Lukács [IVP/Eerdmans], 130. o.). Jézus inkább a kapzsiságunkkal és önzésünkkel száll szembe, és arra bátorít bennünket, hogy nagylelkű emberek legyünk. Mindezekben a dolgokban az Ő radikális szeretete azt követeli meg tőlünk, hogy a sérelmekre pozitív szolgálattal válaszoljunk a vétkes felé, ne pedig megtorlással vagy személyes bosszúval. Jézus ezt a következő alapelvben foglalja össze, amelyet "aranyszabályként" ismerünk:
2.A radikális szeretet megköveteli, hogy úgy bánjunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy mások velünk bánjanak (6:31).
Ha mindenki követné ezt az egyszerű szabályt, nem lennének dühös veszekedéseink, nem hazudnánk, nem lopnánk, nem beszélnénk gyalázkodva, és nem követnénk el erőszakot. Mindenki tisztelettel és kedvességgel bánna mindenkivel, és tekintettel lenne mások érzéseire. Ez lenne a mennyország a földön!
A legtöbben erre így reagálnak: "Igen, ha a feleségem és a gyerekeim azt tennék, amit mondasz, akkor nagyszerű lenne az otthonunk! Remélem, figyelnek rád!" De nem mutogathatunk ujjal másokra. Engedelmeskednünk kell ennek a radikális parancsnak, annak ellenére, hogy mások hogyan reagálnak vagy hogyan bánnak velünk. Ahogy valaki mondta: "Az aranyszabály semmire sem jó, bármi is legyen az, ha nem veszed észre, hogy ez a te lépésed".
Jézus tehát ismét szembesít önzésünkkel, mert ahhoz, hogy engedelmeskedjünk ennek az elvnek, másokra kell gondolnunk, és nem magunkra. Hogyan fogja magát érezni a másik ember? Hogy érezném magam az ő helyében? Egy újévi fogadalom így szól: " Határozd el, hogy gyengéd leszel a fiatalokkal, könyörületes az öregekkel, együttérző a törekvőkkel, és toleráns a gyengékkel és a tévedőkkel szemben. Valamikor az életben te magad is ilyen leszel." Henry Wadsworth Longfellow megjegyezte: "Ha el tudnánk olvasni ellenségeink titkos történetét, minden ember életében találnánk annyi bánatot és szenvedést, hogy minden ellenségeskedést le tudnánk fegyverezni".
Az aranyszabály halálos csapást mér az önzésre. Minden konfliktusunk és kapcsolati problémánk gyökere az önszeretet. Miért vagyunk olyan érzékenyek, hogy megsértődünk? Mert jobban szeretjük önmagunkat, mint a másik embert. Miért vagyunk dühösek és követeljük a jogainkat? Mert jobban szeretjük önmagunkat, mint a másik embert. Miért robbanunk ki vagy zárkózunk el ahelyett, hogy megbeszélnénk a problémáinkat abban a lelkületben, hogy igyekszünk a másikat építeni, ahelyett, hogy lerombolnánk? Mert jobban szeretjük önmagunkat, mint a másik embert. A jelenkori "bölcsességgel" ellentétben nem kell megtanulnunk szeretni magunkat. Másokat fontosabbnak kell tekintenünk, mint magunkat (Fil 2:3, 4). Még ha a másik ember téved is, kérdezd meg magadtól: "Hogyan szeretném, hogy velem bánjon, ha én tévednék?". Bánj úgy a másik emberrel.
3.A radikális szeretet meghaladja a világ szeretetének mércéjét (6:32-34).
Jézus itt azt mondja, hogy az Ő követői messze túl kell szárnyalják azt ahogyan a világ szeret. A bűnösök (Jézus a megtéretlen emberekre gondol, akik nem tisztelik Istent) szeretik azokat, akik szeretik őket (6:32). A bűnösök jót tesznek azokkal, akik jót tesznek velük (6:33). A bűnösök pénzt adnak kölcsön más bűnösöknek, hogy vagy a pénzt kamatostul, vagy más szívességet kapjanak vissza (6:34). Más szóval a bűnösöknek önző indítékaik vannak a "jócselekedeteikben". Mi hasznom van belőle? Ha jól bánok ezzel a fickóval, talán a jövőben segít nekem.
Jézus követőinek azonban radikális szeretetet kell tanúsítaniuk mások iránt tiszta indítékokból, nevezetesen azért, hogy örömet szerezzenek annak az Istennek, aki szeretett minket, és Fiát adta, hogy megváltson minket bűneinkből. Ha Istennek tetszik, akkor a másik ember válasza nem akadályozza a szeretetünket. Ha gonosz velem, akkor is ki tudom iránta fejezni Isten szeretetét. Ha soha nem mondja azt, hogy "köszönöm", akkor is szerethetem őt. A 34. versben Jézus nem arra gondol, hogy ostobán kölcsönadjunk pénzt egy gazembernek, aki valószínűleg soha nem fogja visszafizetni. Ez csak elősegítené felelőtlen viselkedését, ami nem jelenti azt, hogy szeretjük őt. Jézus inkább arra késztet minket, hogy megvizsgáljuk az indítékainkat, hogy vajon úgy cselekszünk-e, ahogy a világ teszi, személyes előnyökért, vagy pedig valóban mások javát keressük, még akkor is, ha nekünk semmi hasznunk belőle. Az emberek iránti szeretetünknek felül kell múlnia azt, ahogyan a világ szeret.
Így a radikális szeretet, amelyre Jézus felszólít bennünket, megköveteli, hogy a rosszra pozitív szolgálattal válaszoljunk, ne pedig megtorlással. Ez megköveteli, hogy úgy bánjunk másokkal, ahogyan mi szeretnénk, hogy velünk bánjanak. Ez meghaladja a világ szeretetre vonatkozó mércéjét. Végül:
4.A radikális szeretet megmutatja Isten természetét azoknak az embereknek, akiknek kétségbeejtően szükségük van Rá (6:35).
Jézus ebben a versben foglalja össze útmutatásait. Amikor azt mondja, hogy "a Magasságos fiai lesztek", nem arra gondol, hogy szeretetteljes tetteid által válsz Isten gyermekévé, hanem arra, hogy ezzel bizonyítod vagy mutatod meg, hogy az Ő gyermeke vagy. Az Ő képmását hordozzuk, ahogyan a fizikai gyermekeink is hasonlítanak ránk, szüleikre. Isten a hálátlan és gonosz emberekkel szemben úgy mutatja ki jóságát, hogy életet, egészséget, ételt, ruhát és sok más áldást ad nekik. A legtöbb ilyen ember soha nem fejezi ki háláját Istennek. Ő mégis folyamatosan megadja nekik mindezt. Amikor megmutatjuk Isten radikális szeretetét azzal, hogy kedvesek vagyunk azokkal, akik rosszul bánnak velünk, hogy úgy bánunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak, hogy adunk, amikor nekünk semmi hasznunk nincs belőle, akkor néha a világban élők észreveszik és megkérdezik: "Miért vagy te más?". Ilyenkor beszélünk nekik Isten szeretetéről Jézusban.
Következtetés
Néha hallunk egy életmentőről, aki az életét kockáztatta, hogy megmentsen valakit a fulladástól. Tegyük fel, hogy te vagy az életmentő, és egy gyönyörű lányt figyelsz a partról. Bemegy a vízbe, és a hullámzás elkezdi befelé sodorni. A lány segítségért kiált. Bemész a vízbe, hogy megmentsd? Valószínűleg egy szempillantás alatt a vízben lennél!
De tegyük fel, hogy miközben az életmentő toronyban ülsz, meglátsz egy fickót, aki szörnyen megbántott téged. Hazudott rólad, és lenyúlta a barátnődet. Sőt, ami még rosszabb, egy este elkapott egyedül, és megvert, pedig nem tettél semmit, amivel provokáltad volna. Bemegy a vízbe, és fuldoklik. Odamennél, hogy megmentsd őt?
Jézus megtette: "Isten abban mutatja meg irántunk való szeretetét, hogy Krisztus meghalt értünk, amikor még bűnösök voltunk" (Róm 5:8). Ez Jézus radikális szeretete, hogy feláldozta magát a bűnösök helyett, akik semmibe vették Őt, megszegték parancsolatait, és nem engedték, hogy Ő legyen életük jogos Ura. Az egyetlen módja annak, hogy Jézus radikális szeretetével kezdd el megmászni a mások iránti szeretet Himalaya hegyét, ha úgy válaszolsz az Ő szeretetére, hogy bízol benne, mint Megváltódban és Uradban. Akkor a Szentlélek erőt ad neked, hogy úgy szeress másokat, ahogy Jézus szeret téged. Ha ismered Krisztust, ezen a héten tegyél még néhány lépést a hegycsúcs felé. Gondolj valakire, aki megbántott téged. Imádkozz egy lehetőségért, hogy valami kedveset tehess érte. Engedd, hogy Isten radikális szeretete, amely bűnösként talált rád, átáradjon rajtad azok felé, akik rosszul bántak veled. Ámen.


 
 
0 komment , kategória:  Hosszú építő írások  
Címkék: istentiszteleten, összejövetelekre, aranyszabályként, megbeszélhetnénk, jócselekedeteket, ellenségeskedést, engedelmeskedik, ellenségeiteket, kapzsiságunkkal, képmutatásukkal, megakadályozzon, parancsolatokat, jogtalanságával, ingerelhetnénk, alkoholistának, alkalmazhatjuk, következetesen, mindnyájunknak, veszekedéseink, elkötelezettek, kapzsiságunkra, megbántottalak, parancsolatait, kétségbeejtően, gonosztevőkkel, bosszúállástól, szeretetteljes, csatlakozzanak, lelkületünkkel, beszámolójában, ellenségeinket, szeretetünknek, önmegtagadónak, tulajdonunkhoz, visszafizetni, összefoglalva, előttünk álló, keresztyén magatartás, szeretet mércéjét, mások iránti, radikális szeretet, rendkívül elkötelezettek, radikális szeretetet, farizeusi félreértelmezések, szeretetünknek önmegtagadónak, szeretet Himalaya, rövid látogatásra, válogatás nélküli, egyetemi hallgatóról, nehéz parancsokhoz, olyan szókép, hangsúly vagy, Magasságos Isten, Mátéban Jézus, Amikor Jézust, Ezért Jézus, Ezután Jézus, Keresztelő Jánost, Amikor Jézus, Ahogy Leon Morris, Henry Wadsworth Longfellow,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Nevem  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az engedelmesség miért nem vál...  Popper Péter szavai  Éretlen vers  Facebookon kaptam  Neked tudnod kell  Akarat  Facebookon kaptam  Szép napot kívánok  Makszim Gorkij gondolata  Még csak most kezdődik a nap  Reménység és erő Krisztustól e...  Fehér virág  Tavaszi kép  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png csokor  Facebookon kaptam  Akarat  s immár én is felragyogva, ért...  Png nő  Nem méltó hozzád  Csak a fogyatkozás látható  Próbálj meg ...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kaffka_Margit  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Png lepke  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Kerüld el az evangélium örömén...  Facebookon kaptam  Örülök, hogy látlak!  Png férfi  Az igazi szeretetért rendszeri...  Szép estét  Régi emberek, akikre máig büsz...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hazára minden embernek szükség...  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Facebookon kaptam  Akarat  Makszim Gorkij gondolata  Png lepke  Png nő  Az igazi szeretetért rendszeri...  Mai harmónia kártyám  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Akarat  Akarat  Facebookon kaptam  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Facebookon kaptam  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Akarat  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Nem számIt  Zilahy Lajos gondolata  Szép estét kedves látogatóimna...  Esti kép  Irgalom és ítélet  Esti kép  Facebookon kaptam  Nagyi telefonál  Png kutya  Csak a fogyatkozás látható  Facebookon kaptam Krisztinától  A másik dolog,  Akarat  Nevem  Soha ne kedvezz...  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Facebookon kaptam  Albert Einstein gondolata  Facebookon kaptam Krisztinától  Ne kapaszkodj magasabbra,  Alázat  Szívem  Alázat  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Ágai Ágnes – Csendélet  Facebookon kaptam  Szívem tiéd  Facebookon kaptam  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Albert Einsteinről  Rátalálsz  Az a nap, amelyik nevetés nélk... 
Bejegyzés Címkék
előttünk álló, keresztyén magatartás, szeretet mércéjét, mások iránti, radikális szeretet, rendkívül elkötelezettek, radikális szeretetet, farizeusi félreértelmezések, szeretetünknek önmegtagadónak, szeretet Himalaya, rövid látogatásra, válogatás nélküli, egyetemi hallgatóról, nehéz parancsokhoz, olyan szókép, hangsúly vagy, hatás kedvéért, világ mércéjével, legtöbben közülünk, törvényt vagy, lusta embert, legutóbbi istentiszteleten, adott kultúrában, alkalmazás részleteibe, passzív nem-ellenállást, tárgyalása során, másik arcát, ruháját másnak, jogainkért való, szívünket célozza, rossz indítékaikkal, élük elől, radikális szeretetben, sérelmekre pozitív, vétkes felé, imént mondta, emberek gyűlölik, gonosz világban, általános kijelentéssel, szeretett személy, ilyen szeretet, magatartásból fakadó, szeretettel teli, másik emberre, bűnös most, hozzáállás felszabadít, káromkodó szavak, kárhoztató zsoltárok, maga idejében, pokol felé, másik orcádat, kereszténynek soha, agresszióval szemben, hadsereghez vagy, hatósági erőszakról, hatóságoknak arra, gonosztevőkkel szemben, katonák megkérdezték, farizeusokat képmutatásukkal, bibliai szeretet, másik orcát, istenfélő feleségnek, gonosz férj, védelmére rendelt, jogainkhoz ragaszkodunk, másik fizessen, jobb orcát, jobbkezes embernek, fonák pofont, büszkeségből fakad, másik orcánkat, másik embert, illető személy, sátrát állította, földre került, másik arcára, prédikátor levette, bosszúállás vagy, bántalmazó személyt, emberek abban, időben viseltek, ellenünk elkövetett, kabátod elvétele, megtakarított pénzedet, családi házadat, ajtódat vagy, tulajdonodat őrizetlenül, élet sokkal, embereket felelősségre, másik ember, felelőtlen viselkedését, egyet abszolút, másik osztálya, következő alapelvben, egyszerű szabályt, legtöbben erre, radikális parancsnak, aranyszabály semmire, újévi fogadalom, tévedőkkel szemben, aranyszabály halálos, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 113 db bejegyzés
e év: 375 db bejegyzés
Összes: 35940 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5173
  • e Hét: 38949
  • e Hónap: 68261
  • e Év: 256063
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.